(
- Teatr miejski im. Słowackiego : „Wyzwolenie”, dramat w 3 aktach Stanisława Wyspiańskiego
- Somatyczne metafory empatii – Gorczyńska, Małgorzata
- W perspektywie czasu
- Sensualność w eseistyce – Sendyka, Roma
(Boy) Tadeusz Żeleński
–
- Anioł Pański
- Dźwięk dzwonów w poezji wczesnego modernizmu – Czabanowska-Wróbel, Anna
- W nocy
- Leśmian – autonomizacja poznania wzroku w poemacie „Oczy w niebiosach” – Czabanowska-Wróbel, Anna
- Wiecznie samotni
- Gorycz w liryce Młodej Polski – Pilch, Urszula M.
-Tetmajer Kazimierz Przerwa
1
- Korpus Języka Polskiego PWN
- Barwa biała – Komorowska, Ewa
- Ciało w twórczości Jerzego Beresia – Kazimierska-Jerzyk, Wioletta
- Ciało w twórczości Jerzego Beresia – Kazimierska-Jerzyk, Wioletta
11 Płomyk 1956 nr
1986 Subiektywny twór staje się wartością tylko wtedy, kiedy poprzez bezinteresowny osąd wchodzi w sferę międzyludzką, intersubiektywną i zapewnia tam sobie trwałą obecność. Wtedy dopiero staje się dziełem (Bereś
1990 Stoję na stanowisku wysokiej etyczności w sztuce, gdzie każdy nietakt mści się na wartości, ale jest to etyka ponadnormatywna (Bereś
2
- Ciało w twórczości Jerzego Beresia – Kazimierska-Jerzyk, Wioletta
- Korpus Języka Polskiego PWN
- Barwa biała – Komorowska, Ewa
2002 Chciałem wyrzeźbić WSTYD […] z tego stanu uprzedmiotowienia, w jaki wszedłem i w jakim Państwo mnie w tej chwili oglądają, mogę wyjść jedynie w drodze jakiegoś kontaktu intersubiektywnego, interpodmiotowego (Bereś
2926 Przekrój nr
A
- Historyja barzo cudna
- Ciało w zabytkach apokryficznych – Kapuścińska, Anna
- Rozmyślania dominikańskie
- Passiones – literackie opisy męczeństwa – Kapuścińska, Anna
- Passiones – literackie opisy męczeństwa – Kapuścińska, Anna
- Liber maleficorum
- Tortury w dawnej Europie i Polsce – Kapuścińska, Anna
- Historia naturalna zmysłów
- Erotyzm jedzenia – Grądziel-Wójcik, Joanna
- Naturalna historia zmysłów
- Leśmian – polisensoryczność – Sobieska, Anna
- Przyroda realna…
- Kronika w perspektywie sensualnej – Ślęczka, Tomasz
- Traktat
- Paidagogos
- Dziewictwo – bezżeństwo – celibat – Kapuścińska, Anna
- Protreptyk
- Dziewictwo – bezżeństwo – celibat – Kapuścińska, Anna
- Śmierć mówi w moim imieniu
- Jazz – Brzostek, Dariusz
- Kolory
- Barwa a kolor – Falkowska, Marta
- Problemy z definicjami nazw barw – Falkowska, Marta
- Genialna maszyna. Biografia serca
- Zawał serca – Ładoń, Monika
- Milczenie
- Głuchota i niemota w liryce wczesnego modernizmu (Młoda Polska) – Pilch, Urszula M.
- Popiół i diament
- Muzyka i ekstaza – Brzostek, Dariusz
- Apokryficzna Ewangelia Jakuba
- Cielesność macierzyństwa Marii w ikonografii średniowiecznej – Matyjaszkiewicz, Ika
- Czego chcesz od nas Pani
- Sacrum a wzrok – Grochowski, Piotr
- Diariusz kampanii smoleńskiej Władysława IV 1633-1634
- Diariusz – Bauer, Marcin
- Korpus Języka Polskiego PWN
- Barwa biała – Komorowska, Ewa
- Kurier Warszawski
- Muzyka w polskim domu w wieku XIX – Łupienko, Aleksander
- Orędzia Matki Bożej Maryi Niepokalanej
- Sacrum a wzrok – Grochowski, Piotr
- Sacrum a wzrok – Grochowski, Piotr
- Pieśń nad pieśniami
- Arkadia i zmysły – Walińska, Marzena
- Pozdrawiam cię, panno godna…
- Taniec – Lisecka, Małgorzata
- Uwagi na czasie
- Blednica – zagadka ciała kobiecego – Gawin, Magdalena
- inc. Spokojny kąt komu Bóg dał
- Arkadia i zmysły – Walińska, Marzena
- Świat kobiety 1906
- Higiena w XIX stuleciu – Gawin, Magdalena
- O miłości
- Asceza w europejskim piśmiennictwie parenetycznym – Kapuścińska, Anna
- O powściągliwości
- Asceza w europejskim piśmiennictwie parenetycznym – Kapuścińska, Anna
- Asceza w europejskim piśmiennictwie parenetycznym – Kapuścińska, Anna
- Akta męczeńskie św. Justyna i towarzyszy
- Passiones – literackie opisy męczeństwa – Kapuścińska, Anna
- Księga zmartwychwstania
- Ciało w zabytkach apokryficznych – Kapuścińska, Anna
- Żywot świętego opata Lupicynusa
- Asceza w europejskim piśmiennictwie parenetycznym – Kapuścińska, Anna
- Kronika wielkopolska
- Afekt i muzyka – Lisecka, Małgorzata
- Kronika polska
- Afekt i muzyka – Lisecka, Małgorzata
- „Kronika polska”
- Pokuta w katolickiej tradycji piśmienniczej – Kapuścińska, Anna
- Pietra (Dom na Bielańskiej)
- Literatura polsko-żydowska – wizualizacje pogranicza – Prokop-Janiec, Eugenia
- Literatura polsko-żydowska – wizualizacje obcego – Prokop-Janiec, Eugenia
- Mit ludożercy. Antropologia i antropofagia
- Ludzkie mięso – Wróblewska, Violetta
- Myślenie wzrokowe
- Myśliwski – wzrok – Kaniewska, Bogumiła
- Metafizyka
- Harmonia sfer – Cybulska-Bohuszewicz, Ewa
- O częściach zwierząt
- Śmiech – ujęcia staropolskie – Iwaniuk, Ewelina
- O niebie
- Harmonia sfer – Cybulska-Bohuszewicz, Ewa
- O powstawaniu i ginięciu
- Żywioły – Cybulska-Bohuszewicz, Ewa
- O zmysłach i ich przedmiotach
- Poetyka
- Śmiech – ujęcia staropolskie – Iwaniuk, Ewelina
- Polityka
- Medyczne właściwości muzyki – Lisecka, Małgorzata
- Retoryka
- Energeia – Niebelska-Rajca, Barbara
- Apologia
- Dziewictwo – bezżeństwo – celibat – Kapuścińska, Anna
- Historia brudu
- Wydzieliny cielesne i ich znaczenie kulturowe – Czapiga, Małgorzata
- *** Kogda ziemnoje
- Audialna dominanta przekładu – Brzostowska-Tereszkiewicz, Tamara
- Anielskie chóry
- Percepcja audytywna w literaturze pozytywizmu – Zalewski, Cezary
- Antropocentryzm frazeologii potocznej
- Percepcja wizualna w liryce Adama Asnyka – Zalewski, Cezary
- Asnyk 1995
- Percepcja wizualna w liryce Adama Asnyka – Zalewski, Cezary
- Percepcja wizualna w liryce Adama Asnyka – Zalewski, Cezary
- Percepcja wizualna w liryce Adama Asnyka – Zalewski, Cezary
- Helenie Modrzejewskiej
- Ocena percepcyjna rymu dokładnego – Sadowski, Witold
- Taormina, Asnyk 1995
- Percepcja wizualna w liryce Adama Asnyka – Zalewski, Cezary
- Ptasi gościniec
- Wrażenia słuchowe w narracjach wypowiedzianych – Wołk, Marcin
- Kategorie sensualne w narracji pierwszoosobowej – Wołk, Marcin
- Dziennik
- Zapach gettowej codzienności – Janczewska, Marta
- (2 Mch 7, 3-41)
- Egzekucja w dawnej Europie i Polsce – Kapuścińska, Anna
- *** [W malinowym chruśniaku, przed ciekawych wzrokiem…] (z tomu „Łąka”)
- Zapach w poezji – Łapiński, Zdzisław
- Błękitna Chustka
- Czechowicz – muzyczność – Kluba, Agnieszka
- Cmenatrzysko
- Reymont – kolory i emocje w obrazie miasta – Utkowska, Beata
- Cud : 11
- Sacrum a dotyk, smak i węch – Grochowski, Piotr
- Haiku
- Wiersz numeryczny – wizualność – Sadowski, Witold
- Kolloander wierny Leonildzie
- Rozmowa dworna (barokowy romans miłosno-przygodowy) – Bohuszewicz, Paweł
- Kompozycja przestrzeni. Obliczenia rytmu czasoprzestrzennego
- Ciało w muzeum – wygodne muzeum – Kurc-Maj, Paulina
- Ciało w muzeum – wygodne muzeum – Kurc-Maj, Paulina
- Korpus Języka Polskiego PWN
- Czasowniki percepcji wzrokowej – użycia metaforyczne – Zawisławska, Magdalena
- Percepcja wzrokowa a akty mentalne – Zawisławska, Magdalena
- Księga Hioba
- Harmonia sfer – Cybulska-Bohuszewicz, Ewa
- Księga o przyjaciołach
- Zwierzę – fokalizacja – Kraskowska, Ewa
- Lilla Weneda
- Romantyzm – erotyka – Abriszewska, Paulina
- Lingwistyka płci. Ona i on w języku polskim
- Asymetrie płciowo-rodzajowe – lingwistyka feministyczna – Nowosad-Bakalarczyk, Marta
- Nietolerancja i zabobon w Polsce XVII i XVIII w.
- Odbyt – Czapiga, Małgorzata
- Orędzia Końca Czasów. Pismo Ewangelizacyjne Katolików
- Sacrum a dotyk, smak i węch – Grochowski, Piotr
- Sacrum a słuch – Grochowski, Piotr
- Sacrum a wzrok – Grochowski, Piotr
- Sacrum a dotyk, smak i węch – Grochowski, Piotr
- Orędzia Matki Bożej Maryi Niepokalanej
- Sacrum a dotyk, smak i węch – Grochowski, Piotr
- Sacrum a słuch – Grochowski, Piotr
- Orędzie Matki Bożej przekazane w miejscowości Wykrot
- Sacrum a słuch – Grochowski, Piotr
- Orędzie Pana Jezusa Króla Wszechświata w Święto Chrystusa Króla w Oławie
- Sacrum a słuch – Grochowski, Piotr
- Sacrum a wzrok – Grochowski, Piotr
- Polityka
- Opis czy nazywanie woni w języku – Bugajski, Marian
- Powtarzać czas początku. Część II. O polskiej tradycji obrzędów ludzkiego życia
- Akcent językowy – Sadowski, Witold
- Psalm 19
- Harmonia sfer – Cybulska-Bohuszewicz, Ewa
- Rycerz Niepokalanej : 2008, nr 11
- Sacrum a dotyk, smak i węch – Grochowski, Piotr
- Rycerz Niepokalanej : 2009, nr 5
- Sacrum a dotyk, smak i węch – Grochowski, Piotr
- Skrzydło niewidzialne
- Doświadczenia duchowe a doświadczenia zmysłowe – Antoniuk, Mateusz
- Vademecum historyka starożytnej Grecji i Rzymu
- Wzrok w historiografii – Ślęczka, Tomasz
- [brak tytułu]
- Ekwiwalecja sensoryczna – Brzostowska-Tereszkiewicz, Tamara
- Noworodek – pierwsza kąpiel – Czapiga, Małgorzata
- [brak tytułu] : Obleżenie Jasnej Góry Częstochowskiej
- Niebo – Cybulska-Bohuszewicz, Ewa
- [brak tytułu] : http
- Zapach perfum – metafory – Zawisławska, Magdalena
- Zapach perfum – metafory – Zawisławska, Magdalena
- Łąka
- Leśmian – polisensoryczność – Sobieska, Anna
A Anonim
A Źródło
Ackerman Diane
Adamczyk Arkadiusz
Akragas Empedokles z
Aleksandryjski Klemens
Alex Joe
Amepl-Rudolf Mirosława
Amidon Stephen i Thomas
Andrejew Leonid
Andrzejewski Jerzy
Anonim
Anonim A
Anonim B
Anonim C
Anonim Gall
Appenszlak Jakub
Arens William
Arnheim Rudolf
Arystoteles
Arystydes
Ashenburg Katherine
Asiejew Nikołaj
Asnyk Adam
Auderska Halina
Auerbach Rachela
autora] [brak
B
- „Actum in Praetorio Cracoviensi”
- Egzekucja w dawnej Europie i Polsce – Kapuścińska, Anna
- Twórczość Franciszka Rabelais`go a kultura ludowa średniowiecza i renesansu
- Wydzieliny cielesne i ich znaczenie kulturowe – Czapiga, Małgorzata
- Karta z dziejów zdrowego rozsądku
- Ciało kobiety w pozytywizmie – Magnone, Lena
- Ciało
- Poezja wojenna – smak – Antoniuk, Mateusz
- Krzyż
- Nadwrażliwość sensualna – poezja wojenna – Antoniuk, Mateusz
- Legenda
- Smaki jako znak egzotyki – Sobieska, Anna
- Miłość
- Poezja wojenna – smak – Antoniuk, Mateusz
- O mój ty smutku cichy
- Wiersz numeryczny – wizualność – Sadowski, Witold
- Pioseneczka
- Ocena percepcyjna rymu dokładnego – Sadowski, Witold
- Róża świata
- Nadwrażliwość sensualna – poezja wojenna – Antoniuk, Mateusz
- Sny dziecinne pachniały wanilią…
- Smaki jako znak egzotyki – Sobieska, Anna
- Strofy o życiu i śmierci
- Poezja wojenna – smak – Antoniuk, Mateusz
- Wesele poety
- Smaki jako znak egzotyki – Sobieska, Anna
- Wiatr
- Poezja wojenna – substytucje sensualne – Antoniuk, Mateusz
- Wybór
- Poezja wojenna – smak – Antoniuk, Mateusz
- Z szopką
- Smaki jako znak egzotyki – Sobieska, Anna
- Zjawy
- Smaki jako znak egzotyki – Sobieska, Anna
- Literatura mieszczańska w Polsce XVII wieku
- Das unrettbare Ich : cyt. za
- Empiriokrytycyzm – zmysłowość – Zawadzki, Andrzej
- Rycerzom uwaga
- Onomatopeje staropolskie – Walińska, Marzena
- Ciała zainspirowane
- Jarosław Kozakiewicz – architektura ciała – Klein, Lidia
- Poetyka przekładu artystycznego
- Przekład intersemiotyczny – Lukas, Katarzyna
- Wspomnienia o Warszawie
- Pożywienie i smak w XIX wieku – Gawin, Magdalena
- Oświetlenie sztuczne w domu polskim – Łupienko, Aleksander
- Podróże zamorskie (z tomu „Wielka podróż”)
- Odbiór ludowej muzyki wokalnej – Tenczyńska, Anna
- Lokomotiva
- Onomatopeja w przekładzie – Lukas, Katarzyna
- Kultura ludowa XVII i XVIII w. na ziemiach Polski Środkowej
- Higiena ludowa – Sitniewska, Roksana
- Higiena ludowa – Sitniewska, Roksana
- Higiena ludowa – Sitniewska, Roksana
- 100 wierszy (Emily Dickinson)
- Płeć w przekładzie – Rajewska, Ewa
- Imperium znaków
- Czytanie a zmysły – refleksja przedkognitywistyczna – Płuciennik, Jarosław
- Mitologie
- Smak w przekładzie – Lukas, Katarzyna
- Jasiu konie poił. O stylu erotyku ludowego
- Przyrodzenie/genitalia – Wróblewska, Violetta
- Kolklor – język – poetyka
- Tabu seksualne – kultura ludowa – Wróblewska, Violetta
- Polskie kolędy ludowe. Antologia
- Słowo a zmysły – kultura tradycyjna – Wróblewska, Violetta
- Słownik stereotypów i symboli ludowych
- Odbiór ludowej muzyki wokalnej – Tenczyńska, Anna
- [bez tytułu] : cyt. za : Miłosz 1992
- Układy sensualne haiku – Śniecikowska, Beata
- Dom otwarty
- Oszołomienie w młodopolskim dramacie – Jarząbek-Wasyl, Dorota
- Inny słownik języka polskiego
- Słodycz i gorycz w językowym obrazie miłości erotycznej – Wysocka, Aneta
- Barwa a kolor – Falkowska, Marta
- Ciepło i chłód w językowym obrazie miłości erotycznej – Wysocka, Aneta
- Czerwone dusze
- Literatura polsko-żydowska – wizualizacje pogranicza – Prokop-Janiec, Eugenia
- Literatura polsko-żydowska – wizualizacje obcego – Prokop-Janiec, Eugenia
- Literatura polsko-żydowska – wizualizacje obcego – Prokop-Janiec, Eugenia
- La notion de rythme dans son expression linguistique
- Rytm – Dziadek, Adam
- Fachowiec
- Dźwięk a przestrzeń w literaturze – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Pisma rozproszone
- Dźwięk w teoriach Przybyszewskiego – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Próchno
- Dźwięk a przestrzeń w literaturze – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Percepcja nowoczesnego miasta – Rybicka, Elżbieta
- Dźwięk a przestrzeń w literaturze – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- [bez tytułu] : cyt. za : http
- Układy sensualne haiku – Śniecikowska, Beata
- [brak tytułu]
- Wąchanie w mieście – Norkowska, Aleksandra
- Dni długie jak wieki
- Świadectwa Holokaustu – zapis bólu – Leociak, Jacek
- Świadectwa Holokaustu – naoczność – Leociak, Jacek
- Świadectwa Holokaustu – naoczność – Leociak, Jacek
- Poematy rycerskie
- Motywy batalistyczne w epice barokowej – Bauer, Marcin
- Chamowo
- Białoszewski – kinestezja a percepcja wzrokowa – Śliwa, Anna
- Białoszewski – ciało a tożsamość – Śliwa, Anna
- Białoszewski – kinestezja a percepcja wzrokowa – Śliwa, Anna
- Białoszewski – atrofie widzenia – Śliwa, Anna
- Białoszewski – sensorium blokowiska – Śliwa, Anna
- Białoszewski – ciało a tożsamość – Śliwa, Anna
- Percepcja nowoczesnego miasta – Rybicka, Elżbieta
- Białoszewski – kinestezja a percepcja wzrokowa – Śliwa, Anna
- Białoszewski – węch – Śliwa, Anna
- Białoszewski – sensorium blokowiska – Śliwa, Anna
- Białoszewski – ciało a tożsamość – Śliwa, Anna
- Białoszewski – ciało a tożsamość – Śliwa, Anna
- Białoszewski – sensorium blokowiska – Śliwa, Anna
- Białoszewski – sensorium blokowiska – Śliwa, Anna
- Obmapywanie Europy
- Białoszewski – percepcja świata w Obmapywaniu Europy – polisensoryczność – Śliwa, Anna
- Białoszewski – percepcja świata w Obmapywaniu Europy – polisensoryczność – Śliwa, Anna
- Białoszewski – percepcja świata w Obmapywaniu Europy – polisensoryczność – Śliwa, Anna
- Białoszewski – percepcja świata w Obmapywaniu Europy – polisensoryczność – Śliwa, Anna
- Białoszewski – wzrok a redukcja wrażeń słuchowych w prozie – Śliwa, Anna
- Pamiętnik z powstania warszawskiego
- Białoszewski – węch – Śliwa, Anna
- Labirynt – przestrzeń polisensoryczna – Wołk, Marcin
- Białoszewski – węch – Śliwa, Anna
- Przemiany kulturowe – hałas – Brzostek, Dariusz
- Przemiany kulturowe – hałas – Brzostek, Dariusz
- Wrażenia słuchowe w narracjach wypowiedzianych – Wołk, Marcin
- Białoszewski – kinestezja a percepcja wzrokowa – Śliwa, Anna
- Białoszewski – audiosfera powstańczej Warszawy – Śliwa, Anna
- Białoszewski – kinestezja a percepcja wzrokowa – Śliwa, Anna
- Białoszewski – audiosfera powstańczej Warszawy – Śliwa, Anna
- Białoszewski – audiosfera powstańczej Warszawy – Śliwa, Anna
- Białoszewski – audiosfera powstańczej Warszawy – Śliwa, Anna
- Białoszewski – audiosfera powstańczej Warszawy – Śliwa, Anna
- Białoszewski – audiosfera powstańczej Warszawy – Śliwa, Anna
- Białoszewski – percepcja wzrokowa w Pamiętniku z powstania warszawskiego – Śliwa, Anna
- Białoszewski – kinestezja a percepcja wzrokowa – Śliwa, Anna
- Wrażenia słuchowe w narracjach wypowiedzianych – Wołk, Marcin
- Białoszewski – percepcja wzrokowa w Pamiętniku z powstania warszawskiego – Śliwa, Anna
- Białoszewski – audiosfera powstańczej Warszawy – Śliwa, Anna
- Białoszewski – percepcja wzrokowa w Pamiętniku z powstania warszawskiego – Śliwa, Anna
- Białoszewski – cisza (aspekty lingwistyczne) – Korwin-Piotrowska, Dorota
- Białoszewski – audiosfera powstańczej Warszawy – Śliwa, Anna
- Rozkurz
- Białoszewski – kinestezja a percepcja wzrokowa – Śliwa, Anna
- Szumy, zlepy, ciągi
- Białoszewski – wzrok a redukcja wrażeń słuchowych w prozie – Śliwa, Anna
- Białoszewski – węch – Śliwa, Anna
- Białoszewski – percepcja dzieł sztuki w prozie – Śliwa, Anna
- Białoszewski – węch – Śliwa, Anna
- Tajny dziennik
- Szum – Brzostek, Dariusz
- Białoszewski – atrofie widzenia – Śliwa, Anna
- Jazz – Brzostek, Dariusz
- Szum – Brzostek, Dariusz
- Białoszewski – ciało a tożsamość – Śliwa, Anna
- Białoszewski – węch – Śliwa, Anna
- Białoszewski – węch – Śliwa, Anna
- Białoszewski – węch – Śliwa, Anna
- Białoszewski – ciało a tożsamość – Śliwa, Anna
- Białoszewski – ciało a tożsamość – Śliwa, Anna
- Białoszewski – węch – Śliwa, Anna
- Przemiany kulturowe – hałas – Brzostek, Dariusz
- Zawał
- Białoszewski – ciało a tożsamość – Śliwa, Anna
- Zawał serca – Ładoń, Monika
- apokaliptyka
- Zapach w poezji – Łapiński, Zdzisław
- „Świadectwo snu”z tomu „Obroty rzeczy”
- Eksploracja nieświadomości i snu – Sobolczyk, Piotr
- 2 List do Koryntian
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Apokalipsa św. Jana
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Druga Księga Samuela
- Instrumenty muzyczne a ciało ludzkie – Lisecka, Małgorzata
- Ewangelia według św. Jana
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Ewangelia według św. Łukasza
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Księga Kapłańska
- Choroby skóry w sztuce – Jagla, Jowita
- Choroby skóry w sztuce – Jagla, Jowita
- Księga Liczb
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Księga Psalmów
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Pieśń nad pieśniami
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Lecznictwo ludu polskiego
- Ekskrementy w magii i medycynie ludowej – Czapiga, Małgorzata
- Anatomia ciała ludzkiego – budowa wewnętrzna – Wachcińska, Olga
- Ekskrementy w magii i medycynie ludowej – Czapiga, Małgorzata
- Anatomia ciała ludzkiego – budowa wewnętrzna – Wachcińska, Olga
- Nos – ludowa medycyna, fizjonomika i wróżby – Czapiga, Małgorzata
- Choroba, ciąża, połóg – pielęgnacja – Czapiga, Małgorzata
- Ekskrementy w magii i medycynie ludowej – Czapiga, Małgorzata
- Wydzieliny cielesne i ich znaczenie kulturowe – Czapiga, Małgorzata
- Ekskrementy w magii i medycynie ludowej – Czapiga, Małgorzata
- Ludzkie mięso – Wróblewska, Violetta
- Nos – ludowa medycyna, fizjonomika i wróżby – Czapiga, Małgorzata
- Anatomia ciała ludzkiego – budowa wewnętrzna – Wachcińska, Olga
- Wesele
- Przyrodzenie/genitalia – Wróblewska, Violetta
- Kronika polska
- Głód w „Kronice polskiej” Joachima Bielskiego – Kozlova, Elena
- Głód w „Kronice polskiej” Joachima Bielskiego – Kozlova, Elena
- Głód w „Kronice polskiej” Joachima Bielskiego – Kozlova, Elena
- Głód w „Kronice polskiej” Joachima Bielskiego – Kozlova, Elena
- Głód w „Kronice polskiej” Joachima Bielskiego – Kozlova, Elena
- Głód w „Kronice polskiej” Joachima Bielskiego – Kozlova, Elena
- Głód w „Kronice polskiej” Joachima Bielskiego – Kozlova, Elena
- Głód w „Kronice polskiej” Joachima Bielskiego – Kozlova, Elena
- Głód w „Kronice polskiej” Joachima Bielskiego – Kozlova, Elena
- Głód w „Kronice polskiej” Joachima Bielskiego – Kozlova, Elena
- Kronika, to jest historia świata na sześć wieków a cztery monarchie rozdzielona […]
- Monstra – Bohuszewicz, Paweł
- Kroniki wina
- Sensualność w eseistyce – Sendyka, Roma
- Melancholia
- Sensoryczna geografia prozy polskiej XX wieku – Rybicka, Elżbieta
- Diariusz podróży po Europie w latach 1677-1678
- Wzrok w dawnych gatunkach podróżopisarskich – Krzywy, Roman
- Prawdziwe wyobrażenie trojga dzieci barzo strasznych i dziwnych […]
- Monstra – Bohuszewicz, Paweł
- O percepcji słuchowiska radiowego
- Akuzja – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Listy
- Bobkowski: dźwięki – pejzaże – nasłuchy – Nowak, Maciej
- Szkice piórkiem
- Bobkowski: dźwięki – pejzaże – nasłuchy – Nowak, Maciej
- Bobkowski: dźwięki – pejzaże – nasłuchy – Nowak, Maciej
- Bobkowski: dźwięki – pejzaże – nasłuchy – Nowak, Maciej
- Bobkowski: dźwięki – pejzaże – nasłuchy – Nowak, Maciej
- Pejzaż zapachowy w prozie polskiej XX wieku – Rybicka, Elżbieta
- Bobkowski: dźwięki – pejzaże – nasłuchy – Nowak, Maciej
- Bobkowski: dźwięki – pejzaże – nasłuchy – Nowak, Maciej
- Bobkowski: dźwięki – pejzaże – nasłuchy – Nowak, Maciej
- Bobkowski: dźwięki – pejzaże – nasłuchy – Nowak, Maciej
- Akty świadomości i procesy poznawcze
- Metoda opisu zjawisk olfaktorycznych – Bugajski, Marian
- Całe życie Sabiny
- Słuch wewnętrzny w prozie modernistycznej – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Czekamy na życie
- Muzyka w polskim domu w wieku XIX – Łupienko, Aleksander
- Świat po niewidomemu
- Zwierzę – fokalizacja – Kraskowska, Ewa
- Cud albo Krakowiaki i Górale
- Teatr do słuchania w XVIII wieku – Dębowski, Marek
- Oko i erotyka – Kaczyński, Paweł
- Dzieje Teatru Narodowego
- Teatr do patrzenia w XVIII wieku – Dębowski, Marek
- Szkoła kobiet
- Teatr do słuchania w XVIII wieku – Dębowski, Marek
- Dziennik podróży (Bohusz)
- Widzenie i spisywanie – Polacy za granicą – Kaczyński, Paweł
- List do Anny Schnirstein
- Nadwrażliwość sensualna – poezja wojenna – Antoniuk, Mateusz
- Modernizm w literaturze polskiej XX w. (rekonesans)
- Słowografia – Śniecikowska, Beata
- Sadźmy róże…
- Terlecki – zmysłowość w prozie historycznej – Izdebska, Agnieszka
- Przeraźliwe echo trąby ostatecznej
- Klemens Bolesławiusz – sensualność – Cieszyńska, Beata
- Klemens Bolesławiusz – sensualność – Cieszyńska, Beata
- Klemens Bolesławiusz – sensualność – Cieszyńska, Beata
- Klemens Bolesławiusz – sensualność – Cieszyńska, Beata
- Klemens Bolesławiusz – sensualność – Cieszyńska, Beata
- Klemens Bolesławiusz – sensualność – Cieszyńska, Beata
- Klemens Bolesławiusz – sensualność – Cieszyńska, Beata
- Klemens Bolesławiusz – sensualność – Cieszyńska, Beata
- Klemens Bolesławiusz – sensualność – Cieszyńska, Beata
- Klemens Bolesławiusz – sensualność – Cieszyńska, Beata
- Klemens Bolesławiusz – sensualność – Cieszyńska, Beata
- Klemens Bolesławiusz – sensualność – Cieszyńska, Beata
- Klemens Bolesławiusz – sensualność – Cieszyńska, Beata
- Korpus Języka Polskiego PWN
- Barwa biała – Komorowska, Ewa
- Korpus Języka Polskiego PWN
- Barwa biała – Komorowska, Ewa
- Potężne oko Mickiewicza
- Wzrok wewnętrzny jako poznanie w romantyzmie – Śniedziewski, Piotr
- Błony umysłu
- Kategorie i metafory somatyczne – literaturoznawstwo ponowoczesne i kulturowa teoria literatury – Łebkowska, Anna
- Chwin – terapeutyczna funkcja dotyku – Przymuszała, Beata
- Sensualność w eseistyce – Sendyka, Roma
- Wiśnia i rozumienie
- Erotyzm jedzenia – Grądziel-Wójcik, Joanna
- Jak być kochaną
- Wrażenia słuchowe w narracjach wypowiedzianych – Wołk, Marcin
- Kategorie sensualne w narracji pierwszoosobowej – Wołk, Marcin
- Kategorie sensualne w narracji pierwszoosobowej – Wołk, Marcin
- Kategorie sensualne w narracji pierwszoosobowej – Wołk, Marcin
- Wariacje pocztowe
- Narracja pierwszoosobowa – wzrok a inne zmysły – Wołk, Marcin
- Figury kanibalizmu – Wojda, Dorota
- Ne me quitte pas
- Przekład meliczny – Kaźmierczak, Marta
- Nie opuszczaj mnie
- Przekład meliczny – Kaźmierczak, Marta
- Adam Grywałd
- Fokalizacja zmysłowa – Rembowska-Płuciennik, Magdalena
- Urząd
- Labirynt – przestrzeń polisensoryczna – Wołk, Marcin
- Labirynt – przestrzeń polisensoryczna – Wołk, Marcin
- Fijałki w tigiele 1975
- Zapach jako koncept krytycznotranslatorski – Brzostowska-Tereszkiewicz, Tamara
- O klasyczności i romantyczności, tudzież o duchu poezji polskiej
- Cielesność versus duchowość – Kuziak, Michał
- Cielesność versus duchowość – Kuziak, Michał
- Revelationes coelestes
- Cielesność macierzyństwa Marii w ikonografii średniowiecznej – Matyjaszkiewicz, Ika
- Adolf Dygasiński
- Zwierzę – fokalizacja – Kraskowska, Ewa
- Anioł Pański
- Dźwięk dzwonów w poezji wczesnego modernizmu – Czabanowska-Wróbel, Anna
- Głosy wśród nocy
- Sensualność w eseistyce – Sendyka, Roma
- Henryk Sienkiewicz i jego stanowisko w literaturze współczesnej
- Wizualne metafory w młodopolskiej krytyce literackiej – Gorczyńska, Małgorzata
- I smutek tego wszystkiego
- Somatyczne metafory ekspresji – Gorczyńska, Małgorzata
- Maurycy Maeterlinck
- Somatyczne etykiety wartościujące – Gorczyńska, Małgorzata
- Somatyczne etykiety wartościujące – Gorczyńska, Małgorzata
- Modlitwa
- Gorycz w liryce Młodej Polski – Pilch, Urszula M.
- Nadchodzi noc
- Oko i emocjonalność spojrzenia w liryce wczesnego modernizmu – Pilch, Urszula M.
- O przyjdź!
- Miciński – dotyk – Pilch, Urszula M.
- Posępny las
- Głuchota i niemota w liryce wczesnego modernizmu (Młoda Polska) – Pilch, Urszula M.
- Korab Brzozowski W. 1980
- Woń rozkładu w liryce Młodej Polski – Pilch, Urszula M.
- Orientacja wizualno-plastyczna w twórczości poetyckiej Adama Ważyka
- Utopia języka przedmiotowego Adama Ważyka – Kluba, Agnieszka
- Dusza mówiąca
- Odbicie w wodzie i lustrze w poezji Młodej Polski – Czabanowska-Wróbel, Anna
- Odbicie w wodzie i lustrze w poezji Młodej Polski – Czabanowska-Wróbel, Anna
- Korab Brzozowski W. 1980
- Woń rozkładu w liryce Młodej Polski – Pilch, Urszula M.
- Symbole
- Oko i emocjonalność spojrzenia w liryce wczesnego modernizmu – Pilch, Urszula M.
- XV
- Głuchota i niemota w liryce wczesnego modernizmu (Młoda Polska) – Pilch, Urszula M.
- XXV
- Głuchota i niemota w liryce wczesnego modernizmu (Młoda Polska) – Pilch, Urszula M.
- Ziejąc zatrute, zgniłe tchnienie…
- Woń rozkładu w liryce Młodej Polski – Pilch, Urszula M.
- Psychoanalityk w podróży
- Propriocepcja – Rembowska-Płuciennik, Magdalena
- Słownik etymologiczny języka polskiego
- Czytanie a zmysły – refleksja przedkognitywistyczna – Płuciennik, Jarosław
- Status języka w świadomości magicznej
- Słowo a zmysły – kultura tradycyjna – Wróblewska, Violetta
- Słowo a zmysły – kultura tradycyjna – Wróblewska, Violetta
- Czarny potok
- Sensualne pejzaże Ukrainy – wzrok – Dutka, Elżbieta
- Pan Tadeusz oder Die letzte Fehde in Litauen. Nachdichtung von Hermann Buddensieg
- Rytm w przekładzie – Lukas, Katarzyna
- Onomatopeja w przekładzie – Lukas, Katarzyna
- Jak pachnie rezeda. Lingwistyczne studium zapachów
- Zapach perfum – metafory – Zawisławska, Magdalena
- Językowe sposoby opisu woni – Bugajski, Marian
- No to najlepszego!
- Literackie deskrypcje muzyki – Hejmej, Andrzej
- Wyspiańskiego dramaty-sny
- Sfera nocy w dramacie Młodej Polski – Jarząbek-Wasyl, Dorota
- Uwikłani w historię
- Myśliwski – wzrok – Kaniewska, Bogumiła
- The Present State of Music in France and Italy (przeł. M. Lisecka)
- Fenomen kastrata – Lisecka, Małgorzata
- [bez tytułu] : cyt. za : Żuławska-Umeda, Melanowicz 1983
- Układy sensualne haiku – Śniecikowska, Beata
- [bez tytułu] : cyt. za Żuławska-Umeda, Melanowicz 1983
- Układy sensualne haiku – Śniecikowska, Beata
- Dzieje obyczajów w dawnej Polsce
- Wydzieliny cielesne i ich znaczenie kulturowe – Czapiga, Małgorzata
- Wierzenia o obcych
- Ludzkie mięso – Wróblewska, Violetta
B Źródło
Bachtin MIchaił
Bachórz Józef
Baczyński Krzysztof Kamil
Badecki Karol
Bahr Herman
Baka Józef
Bakke Monika
Balcerzan Edward
Baliński Ignacy
Baliński Stanisław
Baluch Jacek (tłum.)
Baranowski Bohdan
Barańczak Staniław
Barthes Roland
Bartmiński Jerzy
Basho Matsuo
Bałucki Michał
Bańko Mirosław
Benshem Rubin
Benveniste Émile
Berent Wacław
Bereza Paweł
Bergonzoni Michał
Berland Marian
Białobłocki Jan
Białoszewski Miron
Biblia
Biegleisen Henryk
Bielski Joachim
Bieńczyk Marek
Bilewicz Teodor
Blasius Joannes Theobaldus
Blaustein Leopold
Bobkowski Andrzej
Bobryk Jerzy
Boguszewska Helena
Bogusławski Wojciech
Bohusz Franciszek Ksawery
Bojarski Wacław
Bolecki Włodzimierz
Bolesławiusz Klemens
Borowa Maria
Borowski Tadeusz
Borowy Wacław
Brach-Czaina Jolanta
Brandys Kazimierz
Brel Jacques
Breza Tadeusz
Briusow Walerij
Brodziński Kazimierz
Brygida św.
Brzozowska Danuta
Brzozowski Stanisław
Brzozowski Stanisław Korab
Brzozowski Tadeusz
Brzozowski Wincenty Korab
Brzękowski Jan
Brückner Aleksander
Buchowski Michał
Buczkowski Leopold
Buddensieg Hermann
Bugajski Marian
Bugalski Dariusz
Bukowska-Schielmann Mirosława
Burkot Stanisław
Burney Charles
Buson Yosa
Bystroń Jan Stanisław
C
- Listy gminy z Vienne i Lyonu
- Passiones – literackie opisy męczeństwa – Kapuścińska, Anna
- Rozmyślanie przemyskie
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Ciało w zabytkach apokryficznych – Kapuścińska, Anna
- Gry i ludzie
- Oszołomienie w młodopolskim dramacie – Jarząbek-Wasyl, Dorota
- Laboratoria zmysłów
- Miłosz – smak – Grądziel-Wójcik, Joanna
- Co znaczy »nic więcej«? Józef Czechowicz mówi, że się lęka
- Czechowicz – namacalność – Kluba, Agnieszka
- Baśni ludowe, zebrane we wsi Przebieczanach (w powiecie wielickim)
- Kary cielesne – folklor – Wachcińska, Olga
- Kompendium retoryczne
- Kronika w perspektywie sensualnej – Ślęczka, Tomasz
- Nowe Ateny
- Nos – ludowa medycyna, fizjonomika i wróżby – Czapiga, Małgorzata
- Homilia VI
- Śmiech – ujęcia staropolskie – Iwaniuk, Ewelina
- Pamiętniki
- Wzrok w „Pamiętnikach” Jana Chryzostoma Paska – Bauer, Marcin
- Wzrok w „Pamiętnikach” Jana Chryzostoma Paska – Bauer, Marcin
- Wzrok w „Pamiętnikach” Jana Chryzostoma Paska – Bauer, Marcin
- Hanemann
- Graficzne parateksty przekładu – Kaźmierczak, Marta
- Chwin – terapeutyczna funkcja dotyku – Przymuszała, Beata
- Chwin – terapeutyczna funkcja dotyku – Przymuszała, Beata
- Chwin – terapeutyczna funkcja dotyku – Przymuszała, Beata
- Chwin – terapeutyczna funkcja dotyku – Przymuszała, Beata
- Chwin – terapeutyczna funkcja dotyku – Przymuszała, Beata
- Chwin – terapeutyczna funkcja dotyku – Przymuszała, Beata
- Chwin – terapeutyczna funkcja dotyku – Przymuszała, Beata
- Chwin – terapeutyczna funkcja dotyku – Przymuszała, Beata
- Chwin – terapeutyczna funkcja dotyku – Przymuszała, Beata
- Chwin – terapeutyczna funkcja dotyku – Przymuszała, Beata
- Typografia a przekład – Kaźmierczak, Marta
- Graficzne parateksty przekładu – Kaźmierczak, Marta
- Hanemann
- Graficzne parateksty przekładu – Kaźmierczak, Marta
- Graficzne parateksty przekładu – Kaźmierczak, Marta
- Sam na scenie
- Teatr do patrzenia w XVIII wieku – Dębowski, Marek
- Romantyczne przechadzki pograniczem
- Romantyzm – dźwięk a kreacja świata przedstawionego – Junkiert, Maciej
- Romantyzm a poznanie
- Mickiewicz – intuicja i czucie – Kuziak, Michał
- Duże litery
- Ciompa – pejzaż dźwiękowy – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Ciompa – pejzaż dźwiękowy – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Ciompa – percepcja głosu – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Ciompa – pejzaż dźwiękowy – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Szkicownik literacki
- Ciompa – pejzaż dźwiękowy – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Ciompa – pejzaż dźwiękowy – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Zły Demiurg
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Lud rolniczo-górniczy z okolic Sławkowa w powiecie olkuskim
- Ekskrementy w magii i medycynie ludowej – Czapiga, Małgorzata
- Śmiech Meduzy
- Cielesność a procesy twórcze – Łebkowska, Anna
- Kryzys muzeów. Globalizacja kultury
- Światło w muzeum – Popczyk, Maria
- Vitis mystica, seu de Passione Domini
- Instrumenty muzyczne a ciało ludzkie – Lisecka, Małgorzata
- We władzy wstrętu
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Kulturowe aspekty percepcji woni – Bugajski, Marian
- Kulturowe aspekty percepcji woni – Bugajski, Marian
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Pozytywizm – zapach – Marzec, Grzegorz
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Rzut oka na mesmeryzm
- Mesmeryzm romantyczny – Kuziak, Michał
- ”List kanoniczny”
- Pokuta w katolickiej tradycji piśmienniczej – Kapuścińska, Anna
- L’Art de connaître les hommes
- Fizjonomika w „Gadkach o składności członków człowieczych” Andrzeja Glabera – Cybulska-Bohuszewicz, Ewa
- Literatura europejska i łacińskie średniowiecze
- Sen Scypiona
- Harmonia sfer – Cybulska-Bohuszewicz, Ewa
- Puszcza Solska w piśmiennictwie i literaturze polskiej
- Sacrum a słuch – Grochowski, Piotr
- Syn ziemi kujawskiej i poeta pozaziemskiej tęsknoty. Odczyt wygłoszony…
- Dźwięk w teoriach Przybyszewskiego – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Gdzieś dalej, gdzieś indziej
- Sensualność w eseistyce – Sendyka, Roma
- Sensualność w eseistyce – Sendyka, Roma
- Chcę oglądać twoje nogi
- Noga jako bodziec dla zmysłów – Filar, Dorota
- Myśli różne o zakładaniu ogrodów
- Ruina ogrodowa – wzrok – Pluta, Paweł
- Ruina ogrodowa – wzrok – Pluta, Paweł
- Ruina ogrodowa – dotyk – Pluta, Paweł
- Ruina ogrodowa – wzrok – Pluta, Paweł
- Ruina ogrodowa – dotyk – Pluta, Paweł
- Plastyczne przygody fotografii
- Teatralna fotografia atelierowa – Kędziora, Alicja
- Teatralna fotografia atelierowa – Kędziora, Alicja
- Wiśniowy sad
- Trup – ciało osobliwe (w wybranych dramatach wczesnego modernizmu) – Jarząbek-Wasyl, Dorota
- Ewolucje nadrealizmu
- Eksploracja nieświadomości i snu – Sobolczyk, Piotr
- Mój wiersz
- Czechowicz a dźwięki – Kluba, Agnieszka
- Czechowicz – muzyczność – Kluba, Agnieszka
- Czechowicz – muzyczność – Kluba, Agnieszka
- O dysonansie i zielonym koniu. Wypad przeciw tradycjonalistom poezji
- Czechowicz – namacalność – Kluba, Agnieszka
- Oblicze nowej sztuki :
- Czechowicz – namacalność – Kluba, Agnieszka
- Odczyt o poezji współczesnej
- Czechowicz – namacalność – Kluba, Agnieszka
- Pamięci Guillaume Apollinaire’a
- Czechowicz – namacalność – Kluba, Agnieszka
- Po słuchowisku
- Czechowicz a dźwięki – Kluba, Agnieszka
- Czechowicz a dźwięki – Kluba, Agnieszka
- Poezja Konstantego Mikiewicza
- Czechowicz – muzyczność – Kluba, Agnieszka
- Poezja godna epoki. Sztuka na wielką miarę
- Czechowicz – namacalność – Kluba, Agnieszka
- Projekt Środy Literackiej w Wilnie
- Czechowicz – namacalność – Kluba, Agnieszka
- Szkice literackie
- Czechowicz – namacalność – Kluba, Agnieszka
- Treść i forma w poezji
- Czechowicz – namacalność – Kluba, Agnieszka
- Z mojego warsztatu literackiego
- Czechowicz – muzyczność – Kluba, Agnieszka
- dzieciństwo (z tomu „w błyskawicy”)
- Odbiór ludowej muzyki wokalnej – Tenczyńska, Anna
- Żal
- Słuchanie a lęk w poezji katastroficznej – Antoniuk, Mateusz
- „Pamięci B. L. Michalskiego”
- Czechowicz a dźwięki – Kluba, Agnieszka
- „sen” (z tomu „nic więcej”)
- Czechowicz a dźwięki – Kluba, Agnieszka
- „Zawał” miasta i zawał serca
- Zawał serca – Ładoń, Monika
- Człowiek Księgi
- Dobra Gospodyni
- Higiena w XIX stuleciu – Gawin, Magdalena
C Anonim
Callois Roger
Camporesi PIero
Całbecki Marcin
Cercha Stanisław
Chalecki Mikołaj
Chmielowski Benedykt
Chrapowicki Jan Antoni
Chryzostom Jan
Chwin Stefan
Chwin Stiefan
Ciechowicz Jan
Cieśla-Korytowska Maria
Ciompa Adam
Cioran Emil
Ciszewski Stanisław
Cixous Helene
Clair Jean
Clairvaux Bernard z
Corbin Alain
Courtenay Jean Baudouin de
Cudotwórca Grzegorz
Cureau Marin
Curtius Robert Ernst
Cyceron
Czachorowski Andrzej
Czachowski Kazimierz
Czaja Dariusz
Czarno-Czarni
Czartoryska Izabela
Czartoryska Urszula
Czechow Antoni
Czechowicz Józef
Czermińska Małgorzata
Czubaj Mariusz
czytelników Z koła czytelniczek i
D
- Apoftegmaty Ojców Pustyni
- Passiones – literackie opisy męczeństwa – Kapuścińska, Anna
- Błąd Kartezjusza
- Marker somatyczny – Rembowska-Płuciennik, Magdalena
- Danecka-Szopowa 2000
- Słuchowisko radiowe – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Teatr radiowy
- Akuzja – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Papierowy bandyta. Książka kramarska i brukowa w Polsce
- Ludzkie mięso – Wróblewska, Violetta
- Ertrunkener
- Typografia a przekład – Kaźmierczak, Marta
- Because I could not stop for Death
- Płeć w przekładzie – Rajewska, Ewa
- Pisma estetycznoteatralne
- Teatr do patrzenia w XVIII wieku – Dębowski, Marek
- Afrodyzjak zewnętrzny albo traktat o biczyku
- Odbyt – Czapiga, Małgorzata
- Kartoteka Słownika języka polskiego Witolda Doroszewskiego
- Etymologia wyrazu dotyk, dotykać, dotknąć i pokrewnych – Piotrowska, Agnieszka Ewa
- Etymologia wyrazu dotyk, dotykać, dotknąć i pokrewnych – Piotrowska, Agnieszka Ewa
- Etymologia wyrazu dotyk, dotykać, dotknąć i pokrewnych – Piotrowska, Agnieszka Ewa
- Etymologia wyrazu dotyk, dotykać, dotknąć i pokrewnych – Piotrowska, Agnieszka Ewa
- Symbole naturalne. Rozważania o kosmologii
- Wydzieliny cielesne i ich znaczenie kulturowe – Czapiga, Małgorzata
- Pochwała lasów i miłego w nich na osobności życia w stanie pasterskim od pewnej pasterki
- Muzyka i brzmienia naturalne – Lisecka, Małgorzata
- Wstęp (w : Paul Verlaine, Wybór poezji)
- Staff – wiersze-piosenki – Czabanowska-Wróbel, Anna
- Uniwersalny słownik języka polskiego
- Barwa a kolor – Falkowska, Marta
- Lód
- Dukaj – polisensoryczna funkcja ciszy – Korwin-Piotrowska, Dorota
- Dukiewicz 1995
- Terminologia specjalistyczna w percepcji słuchowej – Żurowski, Sebastian
- Dyaryusz wideńskiej okazyji
- Pamiętnik wojenny – Bauer, Marcin
- Co się dzieje w gniazdach
- Zwierzę – fokalizacja – Kraskowska, Ewa
- Disneyland
- Literackie deskrypcje muzyki – Hejmej, Andrzej
- Indie i Himalaje. Wrażenia z podróży
- Cielesność i seksualność w literaturze podróżniczej okresu Młodej Polski – Kijak, Aleksandra
- Smaki świata – podróżopisarstwo wczesnego modernizmu – Kijak, Aleksandra
- Sędziwój
- Relacja wzrok – słuch a poznanie nieskończoności (romantyzm) – Pniewski, Dariusz
- Polisensoryczność – romantyzm – Pniewski, Dariusz
- Polisensoryczność – romantyzm – Pniewski, Dariusz
- Polisensoryczność – romantyzm – Pniewski, Dariusz
- Leki ludowe
- Jedzenie w ludowej praktyce zamawiania chorób – Wachcińska, Olga
- Zmierzchy
- Niechciany dotyk (w podróży) – Tomasik, Wojciech
- „Zmierzchy”
- Wzrok i prędkość (jazda pociągiem) – Tomasik, Wojciech
- „Roczniki, czyli kroniki sławnego Królestwa Polskiego”
- Pokuta w katolickiej tradycji piśmienniczej – Kapuścińska, Anna
- Próby
- Sensualność w eseistyce – Sendyka, Roma
D Anonim
Damasio Antonio R.
Danecka-Szopowa Krystyna
Danin Janusz
Dedecius Karl
Dickinson Emily
Diderot Denis
Doppet François-Amédée
Doroszewski Witold
Douglas Mary
Drużbacka Elżbieta
Drzewicka Anna
Dubisz Stanisław
Dukaj Jacek
Dukiewicz Leokadia
Dyakowski Mikołaj
Dygasiński Adolf
Dygat Stanisław
Dzieduszycka Ewa
Dziekoński Józef Bohdan
Dąbrowska Stanisława
Dąbrowski Ignacy
Długosz Jan
de Michel Montaigne
E
- Rozprawa o nosach : cyt. za : Zbigniew Libera, Wstęp do nosologii
- Nos – ludowa medycyna, fizjonomika i wróżby – Czapiga, Małgorzata
- Poetyki Joyce’a
- Zmysły w prozie strumienia świadomości – Izdebska, Agnieszka
- Święto wiosny
- Przemiany kulturowe – hałas – Brzostek, Dariusz
- Traktat o historii religii
- Sacrum a dotyk, smak i węch – Grochowski, Piotr
- [bez tytułu] z tomu „Haiku własne i cudze”
- Układy sensualne haiku – Śniecikowska, Beata
- [bez tytułu] z tomu „utobus do hotelu Cytera”
- Układy sensualne haiku – Śniecikowska, Beata
E Anonim
Eco Umberto
Eksteins Modris
Eliade Mircea
Engelking Leszek
F
- Czego chcesz od nas Pani
- Sacrum a dotyk, smak i węch – Grochowski, Piotr
- Problem jejgo
- Płeć w przekładzie – Rajewska, Ewa
- „Diariusz podróży do Polski”
- Egzekucja w dawnej Europie i Polsce – Kapuścińska, Anna
- Egzekucja w dawnej Europie i Polsce – Kapuścińska, Anna
- Wojsko serdecznych afektów
- Onomatopeje staropolskie – Walińska, Marzena
- Projekty intymnego teatru śmierci. Wyspiański, Leśmian, Kantor
- Podpatrywanie aktora: widownia młodopolska – Jarząbek-Wasyl, Dorota
- Pomniejszyciele olbrzymów
- Somatyczne metafory empatii – Gorczyńska, Małgorzata
- Poesia italiana del seicento
- Marinizm europejski – Hanusiewicz-Lavallee, Mirosława
- Marinizm europejski – Hanusiewicz-Lavallee, Mirosława
- Barbara Radziwiłłówna
- Oko i erotyka – Kaczyński, Paweł
- Commentaire sur le »Banquet« de Platon : 248 (cyt. za : Hanusiewicz 2004
- Wzrok (romans miłosno-przygodowy polskiego baroku) – Bohuszewicz, Paweł
- Commentarium in „Convivium” Platonis de Amore
- Sidła wzroku. Narcyz w poezji manierystycznej i barokowej – Zimek, Katarzyna
- Absolutna amnezja
- Proza po 1989 – dojrzewanie do ról płciowych – Mrozik, Agnieszka
- Koncert f-moll i inne opowiadania
- Opis czy nazywanie woni w języku – Bugajski, Marian
- W podróży z : Cyrograf
- Sensualność w eseistyce – Sendyka, Roma
- Dżuma na Mazurach i Warmii w latach 1708-1711
- Epidemia w sztuce średniowiecznej i nowożytnej – Jagla, Jowita
- Świat symboliki chrześcijańskiej
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Nadzorować i karać
- Kary cielesne – folklor – Wachcińska, Olga
- Świadomość siebie i poznanie siebie
- Odbicie w wodzie i lustrze w poezji Młodej Polski – Czabanowska-Wróbel, Anna
- Fredro 1958
- Ciało pasażera – Tomasik, Wojciech
- Śluby panieńskie
- Mesmeryzm romantyczny – Kuziak, Michał
- Kultura jako źródło cierpień
- Sublimacja homoerotyczna w poezji (Iwaszkiewicz, Czechowicz, Napierski) – Sobolczyk, Piotr
- Pan Tadeusz. Das Werk des großen polnischen Romantikers, ein Hohelied der Heimatliebe. Klangbildlich übertragen von Walburg Friedenberg
- Onomatopeja w przekładzie – Lukas, Katarzyna
- Sceniczne rytuały
- Rock – Brzostek, Dariusz
- Oko, wzrok, spojrzenie – kilka greckich wyobrażeń
- Wielki Kod. Biblia i literatura
F Anonim
Fadiman Anne
Fagiouli Giovanni Battista
Falęcki Hilarion
Fazan Katarzyna
Feldman Wilhelm
Felici Lucio
Feliński Alojzy
Ficino Marsilio
Filipiak Izabela
Filipowicz Kornel
Flaszen Ludwik
Flis Stanisław
Forstner Dorothea
Foucault Michel
Frank Manfred
Fredro Aleksander
Freud Sigmund
Friedenberg Walburg
Frith Simon
Frontisi-Ducroux Françoise
Frye Northrop
G
- *** (Święty kucharz od Hipciego)
- Poezja wojenna – smak – Antoniuk, Mateusz
- Bajka druga
- Poezja wojenna – substytucje sensualne – Antoniuk, Mateusz
- Czarne okna
- Poezja wojenna – substytucje sensualne – Antoniuk, Mateusz
- Miłość bez jutra
- Nadwrażliwość sensualna – poezja wojenna – Antoniuk, Mateusz
- Na progu
- Nadwrażliwość sensualna – poezja wojenna – Antoniuk, Mateusz
- Nowo narodzonemu
- Poezja wojenna – smak – Antoniuk, Mateusz
- Oczyszczenie
- Nadwrażliwość sensualna – poezja wojenna – Antoniuk, Mateusz
- Po raz pierwszy modlitwa
- Nadwrażliwość sensualna – poezja wojenna – Antoniuk, Mateusz
- Nadwrażliwość sensualna – poezja wojenna – Antoniuk, Mateusz
- Portret
- Nadwrażliwość sensualna – poezja wojenna – Antoniuk, Mateusz
- Przystań
- Nadwrażliwość sensualna – poezja wojenna – Antoniuk, Mateusz
- Wezwanie
- Poezja wojenna – smak – Antoniuk, Mateusz
- Widma
- Poezja wojenna – substytucje sensualne – Antoniuk, Mateusz
- Poezja wojenna – substytucje sensualne – Antoniuk, Mateusz
- inc. „Jestem tutaj, ot, niedbały”
- Nadwrażliwość sensualna – poezja wojenna – Antoniuk, Mateusz
- Dziennik Janiny Gajewskiej, zaczęty pisać w Otwocku 1897 r.
- Muzyka w polskim domu w wieku XIX – Łupienko, Aleksander
- List do Lodovica Cigolego
- Barokowa haptyczność wizji – Matyjaszkiewicz, Ika
- Wacława dzieje
- Wzrok a podmiotowość w literaturze romantyzmu – Śniedziewski, Piotr
- Wzrok a podmiotowość w literaturze romantyzmu – Śniedziewski, Piotr
- „La vie en chemin de fer”
- Wzrok i prędkość (jazda pociągiem) – Tomasik, Wojciech
- Sztuka
- Dotyk jako koncept krytycznotranslatorski – Brzostowska-Tereszkiewicz, Tamara
- Po drodze
- Ciało pasażera – Tomasik, Wojciech
- Konik zwierzyniecki, wianki i sobótki. Wybór pism
- Przyrodzenie/genitalia – Wróblewska, Violetta
- Odczary na Simonidesowe Czary
- Onomatopeje staropolskie – Walińska, Marzena
- sielanka 8 Laska wielka
- Rola zmysłów w bukolice – Walińska, Marzena
- sielanka III Niesforne zaloty
- Rola zmysłów w bukolice – Walińska, Marzena
- Żywot ziemiański i dworski
- Topos zmysłowych rozkoszy w arkadii ziemiańskiej – Cieszyńska, Beata
- Topos zmysłowych rozkoszy w arkadii ziemiańskiej – Cieszyńska, Beata
- Topos zmysłowych rozkoszy w arkadii ziemiańskiej – Cieszyńska, Beata
- Topos zmysłowych rozkoszy w arkadii ziemiańskiej – Cieszyńska, Beata
- Zarys budowy i funkcjonowania zmysłów człowieka
- Erotyzm jedzenia – Grądziel-Wójcik, Joanna
- Na dłonie Krystyny
- Ręce – wrażenia estetyczne – Filar, Dorota
- Niobe
- Wiersz wolny – wizualność – Sadowski, Witold
- Ślubne obrączki
- Ręce – wrażenia estetyczne – Filar, Dorota
- Dyszkurs o pijaństwie
- Tabaka – Lenart, Mirosław
- Młodość wydawcy
- Oświetlenie sztuczne w domu polskim – Łupienko, Aleksander
- Wstęp do arytmetyki
- Harmonia sfer – Cybulska-Bohuszewicz, Ewa
- Bibliothecae Alexandrinae Icones Symbolicae
- Barokowa haptyczność wizji – Matyjaszkiewicz, Ika
- Embodiment and Cognitive Science
- Ucieleśnienie – Rembowska-Płuciennik, Magdalena
- Czerwona gwiazda, orbita zimowa
- Rock – Brzostek, Dariusz
- Traktat o Narcyzie
- Odbicie w wodzie i lustrze w poezji Młodej Polski – Czabanowska-Wróbel, Anna
- Pamiętniki z lat 1803–1831
- Muzyka w polskim domu w wieku XIX – Łupienko, Aleksander
- Gadki o składności członków człowieczych z Arystotelesa i też inszych mędrców wybrane
- Głód w „Kronice polskiej” Joachima Bielskiego – Kozlova, Elena
- Problemata Aristotelis […]
- Fizjonomika w „Gadkach o składności członków człowieczych” Andrzeja Glabera – Cybulska-Bohuszewicz, Ewa
- Fizjonomika w „Gadkach o składności członków człowieczych” Andrzeja Glabera – Cybulska-Bohuszewicz, Ewa
- Fizjonomika w „Gadkach o składności członków człowieczych” Andrzeja Glabera – Cybulska-Bohuszewicz, Ewa
- Z mojego życia
- Cisza w muzeum – Popczyk, Maria
- Kronika jednej doby
- Głód i jedzenie w getcie – Janczewska, Marta
- Bunkier
- Świadectwa z getta warszawskiego – choroba – Leociak, Jacek
- Wspomnienia policjanta z warszawskiego getta
- Dźwiękowa panorama getta – Janczewska, Marta
- Dziennik 1957-1961
- Gombrowicz – odczuwanie i zadawanie bólu – Nalewajk, Żaneta
- Dziennik 1961-1966
- Gombrowicz – odczuwanie i zadawanie bólu – Nalewajk, Żaneta
- Ferdydurke
- Gombrowicz – reprezentacja zmysłu propriocepcji/kinestezji – Nalewajk, Żaneta
- Gombrowicz – odczuwanie i zadawanie bólu – Nalewajk, Żaneta
- Jazz – Brzostek, Dariusz
- Gombrowicz – reprezentacja zmysłu propriocepcji/kinestezji – Nalewajk, Żaneta
- Gombrowicz – reprezentacja zmysłu propriocepcji/kinestezji – Nalewajk, Żaneta
- Gombrowicz – reprezentacja zmysłu propriocepcji/kinestezji – Nalewajk, Żaneta
- Gombrowicz – komunikacyjna funkcja dotyku – Nalewajk, Żaneta
- Kosmos
- Labirynt – przestrzeń polisensoryczna – Wołk, Marcin
- Gombrowicz – komunikacyjna funkcja dotyku – Nalewajk, Żaneta
- Pornografia
- Gombrowicz – odczuwanie i zadawanie bólu – Nalewajk, Żaneta
- Trans-Atlantyk
- Gombrowicz – odczuwanie i zadawanie bólu – Nalewajk, Żaneta
- Kategorie sensualne w narracji pierwszoosobowej – Wołk, Marcin
- Ślub
- Gombrowicz – reprezentacja zmysłu propriocepcji/kinestezji – Nalewajk, Żaneta
- Gombrowicz – reprezentacja zmysłu propriocepcji/kinestezji – Nalewajk, Żaneta
- Chałat
- Dotyk w pozytywizmie – Marzec, Grzegorz
- Zamek Kaniowski
- Polisensoryczność i frenezja romantyczna – Pniewski, Dariusz
- Pisarze polscy o sztuce przekładu
- Ciało i cielesność w teorii przekładu – Bilczewski, Tomasz
- Estetyka pięciu zmysłów
- Wzrok jako poznanie w podróżopisarstwie romantycznym – Śniedziewski, Piotr
- Higiena internatów dla dziewcząt
- Blednica – zagadka ciała kobiecego – Gawin, Magdalena
- Poetyka kulturowa. Pisma wybrane
- Światło w muzeum – Popczyk, Maria
- Polka
- Proza po 1989 – doświadczenie macierzyństwa i ojcostwa – Mrozik, Agnieszka
- Światowidz
- Sensoryczna geografia prozy polskiej XX wieku – Rybicka, Elżbieta
- Listopad
- Kategorie sensualne w kognitywistycznych badaniach literackich – Rembowska-Płuciennik, Magdalena
- Rozstanie
- Antyestetyzacja cielesności – Sobieska, Anna
- Zamieć
- Antyestetyzacja cielesności – Sobieska, Anna
- Starość
- Ręce – cechy fizyczne – Filar, Dorota
- Dziady : rzecz o wędrownych śpiewakach i ich pieśniach
- Muzyka przestrzeni publicznej – Grygier, Ewelina
- Muzyka przestrzeni publicznej – Grygier, Ewelina
- Wirydarz abo kwiatki rymów duchownych o dziecięciu Panu Jezusie
- Muzyka i brzmienia naturalne – Lisecka, Małgorzata
- Amor, poiché non giovano…
- Rany miłosne – Walińska, Marzena
- Śliczna panno, wejrzeniem bez rany ranisz
- Rany miłosne – Walińska, Marzena
- „Porządek sądów i spraw miejskich”
- Tortury w dawnej Europie i Polsce – Kapuścińska, Anna
- Egzekucja w dawnej Europie i Polsce – Kapuścińska, Anna
- Tortury w dawnej Europie i Polsce – Kapuścińska, Anna
- Dlaczego czerwień jest barwą miłości
- Symbolika barw w kulturze – Falkowska, Marta
- Obraz II
- Sensorium klaustrofobii w liryce wczesnego modernizmu – Pilch, Urszula M.
- VI Dolores
- Głuchota i niemota w liryce wczesnego modernizmu (Młoda Polska) – Pilch, Urszula M.
- Wąż-Luxuria
- Miciński – dotyk – Pilch, Urszula M.
- Przygoda w nieznanym kraju
- Propriocepcja – Rembowska-Płuciennik, Magdalena
- Propriocepcja – Rembowska-Płuciennik, Magdalena
- Percepcja nowoczesnego miasta – Rybicka, Elżbieta
- Kolejarze
- Niechciany dotyk (w podróży) – Tomasik, Wojciech
- Pamiętniki (Grzegorzewska)
- Muzyka w polskim domu w wieku XIX – Łupienko, Aleksander
- Mit – Eros – Sacrum
- Reymont – kolory i emocje w obrazie miasta – Utkowska, Beata
- Nagie dusze i maski
- Dotyk miłosny w młodopolskim dramacie – Jarząbek-Wasyl, Dorota
- Władza spojrzenia – Czabanowska-Wróbel, Anna
- Dworzanin
- Harmonia sfer – Cybulska-Bohuszewicz, Ewa
- Dworzanin polski
- Śmiech – ujęcia staropolskie – Iwaniuk, Ewelina
- Monsalwat
- Somatyczne metafory ekspresji – Gorczyńska, Małgorzata
- Pamiętniki (Konrad Górski)
- Muzyka w polskim domu w wieku XIX – Łupienko, Aleksander
- My sweet Raskolnikow
- Narracja pierwszoosobowa – wzrok a inne zmysły – Wołk, Marcin
- Głowiński 1992
- Percepcja muzyki i śpiewu w literaturze pozytywizmu – Zalewski, Cezary
- Głowiński 1998
- Ekfraza muzyczna – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Głowiński 2002
- Ekfraza muzyczna – Kierzek-Trzeciak, Paulina
Gajcy Tadeusz
Gajewska Janina
Galilei Galileo
Garczyński Stefan
Gastineau Beniamin
Gautier Teofil
Gawalewicz Marian
Gawełek Franciszek
Gawiński Jan
Gawęcka Janina
Gałczyński Konstanty I.
Gdacjusz Adam
Gebether Jan
Gerazy Nikomach z
Giarda Christophoro
Gibbs Robert Jr
Gibson Wiliam
Gide André
Girtler Kazimierz
Glaber Andrzej
Goethe Johann Wolfgang
Goldin Lejb
Goldstein Chaim
Gombiński Stanisław
Gombrowicz Witold
Gomulicki Wiktor
Goszczyński Seweryn
Gosławski Stanisław
Gołaszewska Maria
Goździecki Wacław
Greenblatt Stephen
Gretkowska Manuela
Grochowiak Stanisław
Grochowina Józef A.
Grochowski Piotr
Grochowski Stanisław
Grodziński Mikołaj
Groicki Bartłomiej
Gross Rudolf
Grossek-Korycka Maria
Gruszecka Aniela
Gruszecki Artur
Grzegorzewska Sabina
Gutowski Wojciech
Górnicki
Górski Artur
Górski Konrad
Głowacki Janusz
Głowiński Michał
H
- [bez tytułu] z tomu „W ogrodzie słów”
- Układy sensualne haiku – Śniecikowska, Beata
- Ukryty wymiar
- Zapach i odór. Woń w kulturze – Bugajski, Marian
- Język a determinanty płci
- Asymetrie płciowo-rodzajowe – lingwistyka feministyczna – Nowosad-Bakalarczyk, Marta
- Baskijski diabeł
- Sensoryczna geografia prozy polskiej XX wieku – Rybicka, Elżbieta
- Pejzaż zapachowy w prozie polskiej XX wieku – Rybicka, Elżbieta
- Sensualne pejzaże Ukrainy – zapach – Dutka, Elżbieta
- Fragmenty
- Sensualne pejzaże Ukrainy – zapach – Dutka, Elżbieta
- PIM [II]
- Sensualne pejzaże Ukrainy – wzrok – Dutka, Elżbieta
- Z Laczczyny
- Sensualne pejzaże Ukrainy – zapach – Dutka, Elżbieta
- Muza uczy się pisać
- Media czytelnicze a zmysły – Płuciennik, Jarosław
- Wykłady o estetyce
- Zapach w poezji – Łapiński, Zdzisław
- Barbarzyńca w ogrodzie
- Sensualność w eseistyce – Sendyka, Roma
- Sensualność w eseistyce – Sendyka, Roma
- Sensualność w eseistyce – Sendyka, Roma
- Cmentarz warszawski
- Odrębność percepcyjna wersu – Sadowski, Witold
- Dotyk
- Ręce jako narząd dotyku – Filar, Dorota
- Ręce jako narząd dotyku – Filar, Dorota
- Herbert 2008
- Sensualne a intelektualne – Pawlikowska-Jasnorzewska, Miłosz, Herbert i Szymborska – Kluba, Agnieszka
- Labirynt nad morzem
- Sensoryczna geografia prozy polskiej XX wieku – Rybicka, Elżbieta
- Martwa natura z wędzidłem
- Sensualność w eseistyce – Sendyka, Roma
- Modlitwa starców
- Ręce – cechy fizyczne – Filar, Dorota
- Ścieżka
- Sensualne a intelektualne – Pawlikowska-Jasnorzewska, Miłosz, Herbert i Szymborska – Kluba, Agnieszka
- „Chciałbym opisać”
- Zmysłowy konkret a spór o uniwersalia – Miłosz i Herbert – Kluba, Agnieszka
- „Nigdy o tobie”
- Zmysłowy konkret a spór o uniwersalia – Miłosz i Herbert – Kluba, Agnieszka
- Drugie przyjście
- Herling-Grudziński – wizualność a sacrum – Bielska-Krawczyk, Joanna
- Dziennik pisany nocą 1971-1972
- Herling-Grudziński – pejzażysta – Bielska-Krawczyk, Joanna
- Herling-Grudziński – pejzażysta – Bielska-Krawczyk, Joanna
- Dziennik pisany nocą 1973-1979
- Efekt Prousta – proza autobiograficzna – Czerska, Tatiana
- Herling-Grudziński – pejzażysta – Bielska-Krawczyk, Joanna
- Herling-Grudziński – pejzażysta – Bielska-Krawczyk, Joanna
- Herling-Grudziński – pejzażysta – Bielska-Krawczyk, Joanna
- Herling-Grudziński – pejzażysta – Bielska-Krawczyk, Joanna
- Herling-Grudziński – pejzażysta – Bielska-Krawczyk, Joanna
- Herling-Grudziński – wizualność a sztuka – Bielska-Krawczyk, Joanna
- Herling-Grudziński – pejzażysta – Bielska-Krawczyk, Joanna
- Dziennik pisany nocą 1980-1983
- Herling-Grudziński – pejzażysta – Bielska-Krawczyk, Joanna
- Herling-Grudziński – wizualność a sztuka – Bielska-Krawczyk, Joanna
- Dziennik pisany nocą 1989-1992
- Herling-Grudziński – wizualność a sztuka – Bielska-Krawczyk, Joanna
- Herling-Grudziński – wizualność a sztuka – Bielska-Krawczyk, Joanna
- Inny świat. Zapiski sowieckie
- Figury kanibalizmu – Wojda, Dorota
- Sześć medalionów i Srebrna Szkatułka
- Herling-Grudziński – pejzażysta – Bielska-Krawczyk, Joanna
- „Poimen”
- Pokuta w katolickiej tradycji piśmienniczej – Kapuścińska, Anna
- Antologia polskiej pieśni ludowej ze zbiorków polskich XVIII w.
- Odbyt – Czapiga, Małgorzata
- Na taśmie siedemdziesięciolecia
- Oświetlenie sztuczne w domu polskim – Łupienko, Aleksander
- Zburzenie Tyru
- Trup – ciało osobliwe (w wybranych dramatach wczesnego modernizmu) – Jarząbek-Wasyl, Dorota
- Trup – ciało osobliwe (w wybranych dramatach wczesnego modernizmu) – Jarząbek-Wasyl, Dorota
- Wyjaśnienia mów Pańskich
- Ciało w zabytkach apokryficznych – Kapuścińska, Anna
- Żywot św. Hilariona
- Dziewictwo – bezżeństwo – celibat – Kapuścińska, Anna
- Żywot św. Pawła
- Dziewictwo – bezżeństwo – celibat – Kapuścińska, Anna
- Powieść mojego życia
- Warunki zamieszkiwania w XIX wieku – Gawin, Magdalena
- Superbohater Ewoluujący
- Sztuki wizualne jako metafory przekładu – Kaźmierczak, Marta
- Pieśń o żubrze
- Muzyka i brzmienia naturalne – Lisecka, Małgorzata
Haber Franciszek
Hall Edward
Handke Kwiryna
Haupt Zygmunt
Havelock Eric
Hegel G. W. F.
Herbert Zbigniew
Herling-Grudziński Gustaw
Hermas
Hernas Czesław
Hertz Benedykt
Hertzówna Amelia
Hierapolis Apiasz z
Hieronim
Hoesick Ferdynand
Hołobut Agata
Hussowski Mikołaj
I
- Dekret o posłudze kapłanów
- Dziewictwo – bezżeństwo – celibat – Kapuścińska, Anna
- Ciało w ciało z matką
- Ciało i tekst/somatekst – Łebkowska, Anna
- Dziennik (Irzykowski) t. 1
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Dziennik (Irzykowski) t.2
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Karol Irzykowski 1998 : t.1
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Niezrozumialcy (Teoria niezrozumiałości o ile można zrozumiale wyłożona)
- Dezautomatyzacja – Brzostowska-Tereszkiewicz, Tamara
- Dezautomatyzacja – Brzostowska-Tereszkiewicz, Tamara
- Pałuba. Sny Marii Dunin
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Irzykowski i zmysły – Heck, Dorota
- Szaniec Pałuby
- Somatyczne metafory empatii – Gorczyńska, Małgorzata
- Somatyczne metafory empatii – Gorczyńska, Małgorzata
- [bez tytułu] : cyt. za : Żuławska-Umeda 2006
- Układy sensualne haiku – Śniecikowska, Beata
- ***Jesień i jesienne skrzypki (z tomu „Warkocz jesieni”)
- Muzyczność zjawisk natury i cywilizacji – Tenczyńska, Anna
- ***Tu na wysokiej Cyrhli (z tomu „Ciemne ścieżki”)
- Odbiór ludowej muzyki wokalnej – Tenczyńska, Anna
- ***Wyszła z lasu dziewka w koszuli i boso (z tomu „Ciemne ścieżki”)
- Odbiór ludowej muzyki wokalnej – Tenczyńska, Anna
- Brzezina
- Dźwięk a przestrzeń w literaturze – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Fotografie ze Śląska
- Sensualne pejzaże Śląska – Dutka, Elżbieta
- Gody jesienne
- Sensualne pejzaże Ukrainy – zapach – Dutka, Elżbieta
- Sensualne pejzaże Ukrainy – wzrok – Dutka, Elżbieta
- Hilary, syn buchaltera
- Percepcja nowoczesnego miasta – Rybicka, Elżbieta
- Kochankowie z Marony
- Gruźlica: choroba – ciało – słowo – Ładoń, Monika
- Gruźlica: choroba – ciało – słowo – Ładoń, Monika
- Gruźlica: choroba – ciało – słowo – Ładoń, Monika
- Gruźlica: choroba – ciało – słowo – Ładoń, Monika
- Gruźlica: choroba – ciało – słowo – Ładoń, Monika
- Książka moich wspomnień
- Sublimacja homoerotyczna w poezji (Iwaszkiewicz, Czechowicz, Napierski) – Sobolczyk, Piotr
- Książka o Sycylii
- Sensualność w eseistyce – Sendyka, Roma
- Pejzaż zapachowy w prozie polskiej XX wieku – Rybicka, Elżbieta
- Legenda o walcu Brahmsa
- Literackie deskrypcje muzyki – Hejmej, Andrzej
- Mefisto-Walc
- Fokalizacja zmysłowa – Rembowska-Płuciennik, Magdalena
- Muzyka gór
- Dźwięk a przestrzeń w literaturze – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Ogrody
- Językowe sposoby opisu woni – Bugajski, Marian
- Panny z Wilka
- Słuch wewnętrzny w prozie modernistycznej – Kierzek-Trzeciak, Paulina
- Sława i chwała
- Gruźlica: choroba – ciało – słowo – Ładoń, Monika
- Tatarak i inne opowiadania
- Opis czy nazywanie woni w języku – Bugajski, Marian
- Opis czy nazywanie woni w języku – Bugajski, Marian
- Opis czy nazywanie woni w języku – Bugajski, Marian
- Wzlot
- Narracja pierwszoosobowa – wzrok a inne zmysły – Wołk, Marcin
- Narracja pierwszoosobowa – wzrok a inne zmysły – Wołk, Marcin
- „I raptem jasna Kopenhaga” z tomu „Sprawy osobiste i inne wiersze rozproszone”
- Eksploracja nieświadomości i snu – Sobolczyk, Piotr
- Z pamięci
- Efekt Prousta – proza autobiograficzna – Czerska, Tatiana
- O umiejętności dziejopisarskiej
- Kronika w perspektywie sensualnej – Ślęczka, Tomasz
- Poezje (Emily Dickinson)
- Płeć w przekładzie – Rajewska, Ewa
II Sobór Watykański
Irigaray Lucy
Irzykowski Karol
Issa Kobayashi
Iwaszkiewicz Jarosław
Iwaszkiewicz Maria
Iłowski Stanisław
Iłłakowiczówna Kazimiera
J
- O pojęciu milczenia
- Cisza i milczenie w komunikacji językowej – Żurowski, Sebastian
- Kaligrafija abo kancelaryja
- Staropolskie ciało piśmienne – Śnieżko, Dariusz
- O językoznawczych aspektach przekładu
- Przekład intersemiotyczny – Lukas, Katarzyna
- Podświadome modelowanie werbalne w poezji : 337
- Anagram fonetyczny – Dziadek, Adam
- W krainach słońca. Kartki z podróży do Afryki Środkowej w latach 1909 i 1910
- Cielesność i seksualność w literaturze podróżniczej okresu Młodej Polski – Kijak, Aleksandra
- Cielesność i seksualność w literaturze podróżniczej okresu Młodej Polski – Kijak, Aleksandra
- Cielesność i seksualność w literaturze podróżniczej okresu Młodej Polski – Kijak, Aleksandra
- Rozstać się z Polską?
- Proza po 1989 – dojrzewanie do ról płciowych – Mrozik, Agnieszka
- Wstęp
- Sensualne pejzaże Śląska – Dutka, Elżbieta
- O tym, jak polska sztuka najnowsza mówi o historycznej traumie
- Od-pominanie przestrzeni w sztuce współczesnej – Kowalczyk, Izabela
- Ipecacuana
- Polisensoryczność futurystów – Grądziel-Wójcik, Joanna
- Miasto. Synestezja
- Polisensoryczność futurystów – Grądziel-Wójcik, Joanna
- Nuż w bżuhu
- Erotyzm jedzenia – Grądziel-Wójcik, Joanna
- Palę Paryż
- Przemiany kulturowe – hałas – Brzostek, Dariusz
- Trupy z kawiorem
- Ciało – dynamiczność (poezja XX wieku) – Grądziel-Wójcik, Joanna
- Miasto nad morzem
- Ręce – wrażenia estetyczne – Filar, Dorota
- Podwójność
- Ręce – wrażenia estetyczne – Filar, Dorota
- Projekcje snu
- Ręce – wrażenia estetyczne – Filar, Dorota
- Saskia
- Ręce – cechy fizyczne – Filar, Dorota
- Za ciszą gór
- Ręce – cechy fizyczne – Filar, Dorota
- Katalog polskiej ballady ludowej
- Kary cielesne – folklor – Wachcińska, Olga
- Kary cielesne – folklor – Wachcińska, Olga
- Kary cielesne – folklor – Wachcińska, Olga
- Kary cielesne – folklor – Wachcińska, Olga
- Kary cielesne – folklor – Wachcińska, Olga
- Kary cielesne – folklor – Wachcińska, Olga
- Kary cielesne – folklor – Wachcińska, Olga
- Kryzys władzy wzroku
- Lem – dotyk i poznanie – Przymuszała, Beata
- Amatorki
- Zmysłowe-rozumowe w przekładzie – Majkiewicz, Anna
- Die Ausgesperrten
- Zmysłowe-rozumowe w przekładzie – Majkiewicz, Anna
- Zmysłowe-rozumowe w przekładzie – Majkiewicz, Anna
- Zmysłowe-rozumowe w przekładzie – Majkiewicz, Anna
- Zmysłowe-rozumowe w przekładzie – Majkiewicz, Anna
- Die Liebhaberinnen
- Zmysłowe-rozumowe w przekładzie – Majkiewicz, Anna
- Herbst
- Zmysłowe-rozumowe w przekładzie – Majkiewicz, Anna
- Wykluczeni
- Zmysłowe-rozumowe w przekładzie – Majkiewicz, Anna
- Zmysłowe-rozumowe w przekładzie – Majkiewicz, Anna
- Zmysłowe-rozumowe w przekładzie – Majkiewicz, Anna
- Zmysłowe-rozumowe w przekładzie – Majkiewicz, Anna
- Goethe w główniejszych dobach swej twórczości
- Ekwiwalecja sensoryczna – Brzostowska-Tereszkiewicz, Tamara
- Znaczenie ciała
- Ucieleśnienie – Rembowska-Płuciennik, Magdalena
- [brak tytułu]
- Pokuta w katolickiej tradycji piśmienniczej – Kapuścińska, Anna
- Cud
- Sacrum a wzrok – Grochowski, Piotr
- Postimpresjoniści
- Leśmian – autonomizacja poznania wzroku w poemacie „Oczy w niebiosach” – Czabanowska-Wróbel, Anna
- Leśmian – autonomizacja poznania wzroku w poemacie „Oczy w niebiosach” – Czabanowska-Wróbel, Anna
- Leśmian – autonomizacja poznania wzroku w poemacie „Oczy w niebiosach” – Czabanowska-Wróbel, Anna